lørdag 22. august 2009

Hello wet-cat

I dag har jeg og Enya gått tur.
Vi var i skogen, og jeg fikk noe jeg trodde var en déjà vu, da jeg holdt på å tryne i en myr. Også innså jeg at det var den samme myra jeg holdt på å gå på trynet i en halvtime tidligere. Jeg hadde gått i sirkel. Fint. Og jakka mi var ikke vanntett. Og det regnet. Ikke sånn "oi, se, det regner", det regnet. Så jeg stoppet, lyttet og fant ut at det kjørte biler i... den retningen. Så da gikk jeg dit. Først kom jeg til et drikkevann, også ut på en vei. Hvor det riktignok kjørte biler. Firetusen mil med asfalt og skog, og de som kjenner meg, kjenner også retningssansen min. Eller, den retningssansen jeg aldri fikk utdelt. Så jeg bare gikk en vei, og krysset fingrene for at det snart kom et skilt. For det er liksom ikke helt som å gå tur i Oslo 5 hvor det er skilt på hvert gatehjørne. Hovedveien har hvite, stiplede linjer på kanten. See? Så jeg gikk ned et helt fjell. Og til slutt kom det et skilt. "Rasfare". Faen. Gå mer. Nytt skilt, stedskilt. Score. Feil vei, faen igjen. Snu. Gå gå gå. Til slutt kom jeg tilbake til Fjellanger. Soaked i regnvann, fordi jakka mi ikke var regntett. Ikke score.

Konklusjon: bruk regnjakke når det regner og slutt å gå tur i sirkel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar