mandag 2. november 2009

Hei, hvor bor du?

Lyseklostervegen i Lysekloster.
Er det bare en vei i Lysekloster? Hahaha.

Ikke gøy. Men jo, jeg bor langt ute i skogen. For de fleste er det bare gokk og omegn med trær som nabo. Men helgen og facebook-statusene som klager endeløst over alle barna som prøver å snike til seg godis, har fått meg til å tenke (!). Det har faktisk sine fordeler å bo i skogen.
- Du slipper utkledde kids i slutten av oktober og desember som raserer eiendom.
- Det lukter skog, og ikke eksos, når klærne har hengt ute på tørk.
- Du kan slippe hunden rett ut uten å bekymre deg for biler, busser, gamle mennesker, sinte mennesker, naboer, nabohunder, katter og annet koz som følger storbyen til.
- Du sovner til tresus, ikke allsang fra nabolagets arbeidsløse stamgjester på den lokale pøbben.
- Vil du på tur i skogen, slipper du å tråkke deg øm og sliten på 40 mil asfalt først. Skogen er min hage.
- Føler man for å grille pølser i skogen, trenger man strengt talt ikke gå lenger enn 50 meter.
- Hunden din kan gjøre det den må der den vil uten at kaksefruene med de dyreste karbonstavene og de feteste treningsklærne i nabolaget ser rart på deg.
- Du kan gå ut og gå tur helt alene, uten å møte på noen (som må klage over livet/ektefellen/barna/hunden/pengene/nylig dumme råd/politikerne/skatten/dagens tenåringer/båndtvangen, åssåvidere). Åssåvidere.

Her har man alt man trenger. Det eneste som er litt dumt er at brakkene svaier helt usannsynelig mye når det blåser, samt at døra går opp natta. Jeg gleder meg til snøen kommer, da skal jeg gjøre om gangen til en snøhule og sette lykter i den.

2 kommentarer:

  1. Du er heldig du :)

    SvarSlett
  2. Eller så kan du flytte litt nordover, hvor du får alt det du har nevnt, samtidig som du kan si du bor i en by (iallefall på papiret, om det er det i virkeligheten kan jo diskuteres.... :D )

    *englefjes*

    SvarSlett