lørdag 19. desember 2009

Høytid på Fjellanger - del 1

I går frøys rørene under brakka jeg bor i. Det betyr i praksis at jeg ikke har innlagt vann lenger, og må derfor tappe vann i bøtter i kennelen og kjøre bort til hybelen med de. Det er plutselig blitt et prosjekt å vaske opp. Å dusje er no-go.
Mens de fleste nå sikkert er hjemme med familie og venner og venter på jula, prøver jeg å tenke at jula ikke er så nøye. Den 24. kunne sikkert like gjerne vært den 11. Men nå er det nå slik at jeg var uheldig i loddtrekningen, og sånn er det bare. Så mens dere koser dere med god mat og godt drikke, skal jeg sitte inne på hybelen, se på snøen og telle timer. Midt i en skog, i en brakke som svaier.

Dag 1 med seriøs julejobbing er over. Her har snøen lavet ned i hele dag, og lagt seg som et hvitt teppe over alt det grå. Hvisket ut stygge ting, og brutt silhuetter. Ting har ikke rukket å bli megatravelt, så jeg og Ingridface tok med voffsene ut på plassen så de fikk løpe fra seg og bade i nysnøen. Alt er blitt så rent og pent nå - i tillegg til at snøen lyser opp. Snøen gjør kulden lun, og legger seg på gjerdet i løpegårdene så de omformes til vegger. Snøen som daler gjør himmelen hvit, og det var visst ikke så mye som skulle til - nå er alt litt bedre.

2 kommentarer: