tirsdag 1. juni 2010

Handleliste

Nå kommer snart ferie- og skattepenger, og det betyr at man kan handle inn til årets sesong. Det er alltid noe knask der ute man trenger.

Først vil jeg gi en varm anbefaling av Ruffwear's Palisades Pack II. Vi har nå hatt denne kløven i noen mnd, og Enya har begynt å bære litt i den. Kløven sitter som støpt, og med alle sine finesser er den digget av både to- og firbeinte her i huset. Dette er en kløv som tåler kvister, fjell/stein, vann og gjørme godt. Det er bare å henge kløven til tørk når man kommer hjem, og ev. tørke av søle osv. Skal du kjøpe kløv, kan denne anbefales!

Silver Shade Mesh, eller solduk om du vil. Denne kan legges over bil, bur, selve hunden, telt, deg selv, eller andre ting som ikke skal bli overopphetet. Jeg har selv sett denne i aksjon, og skygge kan bare gå hjem og legge seg. En slik blir det så snart det lar seg gjøre, og du får kjøpt den både på canis.no og hos Thomas og Fanny. Hos sistnevnte får du også kjøpt dekken til hunden i samme materiale.

Bur er noe vi må kjøpe etter at jeg så klønete klarte å dra ut hele bunnen av flyburet vårt. Aller helst skulle det blitt Variocage eller Herkules, men fordi jeg ikke har så veldig lyst til å spise "havregrøt med banan i et år" (som i følge Lone er det værste av det værste) må jeg finne meg et annet alternativ. Kelabur virker som ok og solide bur til en grei slant. Mitt desidert største problem er at jeg ikke klarer å bestemme meg for om det blir enkelt eller dobbelt bur. Det kan jo hende vi har en liten krokodille om et år eller tre, og da kunne det vært greit å kline til med dobbeltbur når man først skal kjøpe. Man sparer jo penger på det i lengden :)

Springer er definitivt noe man trenger til de ikke fullt så varme dagene. Perfekt for å trent opp utholdenheten til bikkjedyret!

Solbriller må jeg huske til årets båtsesong. Trekk er pest for Enyas øyne, og skal hun være skipper i år også må hun få seg solbriller. Hunden ser litt dofus ut, men heller det enn øyne som renner fra St. Hans til jul.

Redningsvest er også noe gode skippere har. Nok en gang: Ruffwear. Det lyser kvalitet på lang avstand.

Nå har juli begynt - så nå er endelig sommeren her!
Jeg og Enya ønsker alle en finfin sommer :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar