lørdag 17. april 2010

Klassevinner NKK Hordaland 2010

Stevnet skulle være ute. Ja, ute, i Bergen, i april. Vi ankom en time før vi skulle i ringen, og tenkte at: "Nå har vi jo bra med tid til å varme opp og alt!". Så tuslet vi rundt ute, men noen lydighetsring var ikke å finne. Så kom det en mann (som sikkert synes jeg så litt lost ut), og lurte på om vi lette etter LP-ringen. Han sa han trodde det var flyttet inn. Så da gikk vi inn for å spørre, men nei, lydigheten skulle være ute. "Eeh, ved noen tennisbaner og litt forbi ved en annen bane eller noe." Okei, ut igjen. Gå gå gå. Ingen ring. Inn igjen. Lydigheten var flyttet inn. Inn i hallen med hund og bur og bag og meg. Når vi hadde slept og kravlet oss hele veien bort til ring 15, innerst i hallen, forbi Cockere med PetFlex på øra, Beardiser med pudder på tæra og strup og "NEI!" og "SITT!", innså jeg at det fantes ingen mulighet overhode til å varme opp inne i hallen. På grunn av antallet mennesker, kg pels, bur, spray, kammer og renneløkker som jevnt skulle fordeles utover x antall kvadratmeter. 20 minutter til klassen vår skulle i ringen, og jeg bestemte meg for å gå ut for å varme opp. Så da var det å slite seg gjennom kaoset nok en gang, for skarve 10 minutters oppvarming blandt røykere og ferdigdømte hunder. Superopvarming! Så var det igjennom kaoset for tredje gang, og inn i ringen.
Så, NKK: Tusen takk for god skilting, god informasjon og god plass.
Uansett, vi gikk inn i ringen med håp om lykke, og jaggu ble det ikke nok et opprykk, gullmerke og klassevinner LP2 NKK Hordaland 2010. Heia Ennisbennisfrennistennissokk!

5 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye :D Flinkiser!

    SvarSlett
  2. Det er tennissokken sin det:)

    SvarSlett
  3. Så bra, Veronica!!! Gleder meg til dere kommer hjem :0)

    SvarSlett
  4. Jøss, nå er det så lenge siden jeg har vært innom her. Og akkuratt når jeg stikker innom så har du konkurert. Flinke jenter det se.
    Gratulerer så mye.

    SvarSlett
  5. Så flinke jenter jeg har!!!! hilsen mamma

    SvarSlett