lørdag 13. februar 2010

LP2 på Askøy i dag

Lydighetsstevne v/Norsk Retrieverklubb avd. Bergen og Omegn 13.02 2010
Dommer: Ann Christin Sjøtun
Sted: Askøy Forum på Ravnanger

 Øvelse Karakter Koeffisient Poeng
 Fellesdekk 3 min. med skjult fører 10 3 30
 Fri ved foten 9 3 27
 Dekk under marsj 0 1 0
 Innkalling fra sitt, med stå 8 3 24
 Stå under marsj 9 2 18
 Apportering 8 2 16
 Fritt hopp over hinder, med sitt 9 2 18
 Fremadsending med stå, og på plass 8 1 8
 Kontroll over hunden på avstand 10 2 20
 Helhetsinntrykk 9 1 9
 Sum:   170

1. premie og nr. 3 i klassen samt OPPRYKK!

Hun lå kjempebra på fellesdekken, med rumpa rett og hodet ned mellom forlabbene! Akkurat det vi har trent på!
9 på fri ved fot er jeg kjempefornøyd med. Hun gikk bra, men litt slurv hvor hodet faller ut og avstanden mellom oss er noe variert.
På dekk under marsj var hun på god vei ned i dekk, men så var det noe som sa henne at hun skulle stå. Så da sto hun som en prest, og nullet med glans.
Innkallingen la hun seg på når jeg var på vei fra henne. Jeg tolker det som at hun er klar for 3'ern :) Med sitten hadde vi hatt 10.
Stå, 9, aner ikke.
Apportering: "Hun gjør det hun skal, men det er liksom ikke veldig elegant."
Hopp over hinder med sitt og bjeffing. Ellers hadde vi hatt 10.
Fremadsending går litt over stokk og stein, med en fart som er sånn passe, og bein som ikke kan stå stille.
Resten taler for seg :)
Konklusjon: Trening hjelper, man må bare huske å trene på alt. Når jeg tenker meg om er jeg egentlig dritfornøyd! :)

4 kommentarer:

  1. Kjempe bra dette Veronica,dekken kommer den så det er bare og stå på:)Flinke er dere,lykke til vi følger med vettu:)
    Klem
    Wenche og Oskar

    SvarSlett
  2. Veldig mye bra her altså, flinke dere :D Gratulerer!

    SvarSlett
  3. Kjempebra levert :-) Gratulerer, snuppi!

    SvarSlett
  4. Gratulerer så mye begge 2:)

    Klem fra Linh Bente og Erik

    SvarSlett