søndag 20. desember 2009

Blod og kadaverdeler ønskes til jul

Nå skal vi bli viltsporchampions nå. Jajaja, jeg får mye rart for meg sånn med jevne mellomrom. Så nå trenger vi hjortefot og blod. Et søk på finn.no ga ingen resultater, merkelig nok.
Vi skal selvsagt bli lydighetschampions også, men det er ikke før om noen år.

Når jeg fikk Kengu sa jeg at hun skulle bli en potet - som kunne brukes til alt mulig rart. Blodspor er ikke alt mulig, men det er litt rart. Hvertfall for en smågal Border Collie.

Så hvis noen har en hjortefot og litt blod til overs, skrik ut og vift med armene så kjøper vi :)

For de som synes blodspor virker spennende, så har jeg funnet en artikkel her som gir en grei innføring i grenen.

6 kommentarer:

  1. Multichampion er greia shø! :D Jeg har også tenkt på det med viltspor, men blod og døde dyredeler virker så slitsomt å oppbevare... Det sies at det er enklere å gå fra bruksspor til blodspor (men hva vet vel jeg), så du kan jo begynne med bruksspor først?

    (PS hvordan funker utstilling og border collie-championater? Må dere ha 2premie før "championat"?)

    SvarSlett
  2. Norma er med, men dette har vi jo snakket om :D

    SvarSlett
  3. Kansje Frafra kan prove og...? Maa snakke med pappa Rune! :)

    SvarSlett
  4. Hei Veronika.
    Jeg vil ønske deg og Enya en fredlig jul og et framgangsrikt nytt år.

    SvarSlett
  5. Alle kan være med! Tjohei ;)

    Ida: Vi har allerede gått en del bruksspor, og det går knallfint. Hun går stadig lengre, søker ikke hjelp hos meg og hun er 0 problem å sette på nytt spor etter funn. Og, ja, championatreglene funker for BC som for alle andre. Det er vel min. to 2. pr på utstilling etter fylte 2 år for to forskjellige dommere. Så vi må nok en tur over grensa for å få de greiene der...

    Nina: Takk takk :) God jul og godt nyttår til dere også!

    SvarSlett