torsdag 28. januar 2010

Lys, lyd, kamera, værsågod.

Værsågod, Enya.
Som de fleste har fått med seg, har Enya fått en rolle i en film. Vi snakker ikke Ringenes Herre 4, men det er helt streit. Både Enya og jeg trives godt med å gjøre noe nytt, samtidig som det er gøy. Bare sånn for å oppklare noen av de vanligste spørsmålene jeg har fått med en gang:
- Har dere sånn stol med navnet deres på? Nei.
- Er Enya flink? Tja, hun gjør stort sett det hun skal. Noe blir litt komsi komsa, men det er utrolig hva man får til med litt kreativitet (les: dyktige folk).
- Hva gjør dere da? Vanlig dag: Kommer på sett, plan over hvordan dagen blir (erfaring sier at denne planen så absolutt er med forbehold om endringer), vente, spille inn scene (ja, det er nå de sier sånn "Lys, lyd, kamera" og smeller med en sånn svart og hvit ting som det står info på. Denne er forresten Enya livredd), vente, vente, spise, vente, spille inn ny scene, vente, spise, prøve, prate, vente, ny scene, ferdig. Sånn cirka.
- Hva handler den om? Det kan jeg selvsagt ikke si, men jeg kan si så mye som at det er med en hund i den :)
- Synes de andre Enya er flink? Selvsagt. Alle vil adoptere henne.
- Den filmen, er det liksom sånn årntli'? Ja, det er sånn årntli'.

Enya synes det er litt slitsomt å være skuespiller på heltid. Ganske krevende å gå fra å være kosebamse og treningsnarkoman, til heltids skuespiller. Hun skjønner forøvrig heller ikke hvordan disse kjendisene i Hollwood holder BMIen på under 15,5. Selv har hun gått opp 2 kg på en halv uke. Hun skal forøvrig gi ut bok: "Bitch & Moviestar - How to live the life" så du kan lese om alle utfordringene hun møter på i hverdagen som skuespiller der.

Jeg lover å få tatt noen bilder underveis jeg kan legge ut. Etterhvert :)

2 kommentarer:

  1. DA fikk jeg jo svar på alt jeg lurte på :)
    mamma

    SvarSlett
  2. Dette er kjempespennende!! Du må ta bilder så vi får se :o)

    SvarSlett